Vælg en side

Produktinformation OIL!

Vi sælger benzin og diesel fra alle vore OIL! stationer i Danmark.
OIL!´s kunder er altid sikret en høj kvalitet af olieprodukter og produktkvaliteten følger altid både danske standarder og bestemmelser samt EU lovgivningen på området.
OIL!´s brændstof er tilsat additiver, med henblik på at opnå en bedre forbrænding af brændstoffet samt sikre en bedre rensning af katalysator, ventiler og dyser.
Tilsætning af biobrændstof medvirker til at nedsætte CO2 udledningen, og dermed mindske miljøbelastningen. Vore tilsætninger af biobrændstof følger normen på det danske marked.
Alle OIL! benzin produkter er blyfri benzin. Damptrykket i OIL! blyfri benzin er tilpasset årstiderne, således at der om vinteren er et højere damptryk end om sommeren. Dette sker for at modvirke startproblemer om vinteren.

 

OIL! 95 benzin hedder E10 fra 1. januar 2020

Fra den 1. januar 2020 vil OIL! 95 benzin hedde E10. Det står for 10% bioethanol, der bliver blandet i benzinen.

E10 er den nye standard i stedet for E5.

Det sker for at gøre bilparken grønnere. Langt de fleste benzinbiler i Danmark er godkendt til at køre på E10. Derfor kan du blot tanke helt som du plejer. Dog er der få undtagelser, som du kan læse mere om her

Læs mere om det nye produkt her

 

OIL! 98 E5 PREMIUM – nyt produkt fra januar 2020

OIL! 98 PREMIUM er højoktan E5 benzin produkt der giver bedre motorydelse med bedre bundtræk og højere effect.
I de fleste biler hjælper højoktan benzin motoren til at køre med et højere forbrændingstryk og dermed højere kompression af benzin- og luftblandingen under forbrændingen.
OIL! 98 PREMIUM indeholder ca. 5% bioethanol.

 

OIL! Diesel

OIL! Diesel indeholder ca. 7% biodiesel.
OIL! Diesel er frostsikret til følgende temperaturer, C°:
1. april – 30. september 0/-12
1. oktober – 30. november -7/-18
1. december – 31. marts -10/-24
Det første tal angiver uklarhedspunktet (cloud point) max. og det andet tal angiver filtreringspunktet (CFPP) max.
Det betyder, at olien er frostsikret til det normale danske klima.
Problemer med evt. kold diesel kan opstå, hvis temperaturen kommer under filtreringspunktet.
Skal biler, der bruger diesel som brændstof, køre i andre lande med koldere klima og lavere temperaturer end i Danmark, anbefaler OIL!, at bilen tankes op i det pågældende land.